Latest topics
— Czym są rozliczenia?
Mechanika Empty3/9/2020, 21:09 by Nox Astrum

— Wyjaśnienia
Mechanika Empty3/9/2020, 20:49 by Nox Astrum

— Objaśnienia
Mechanika Empty3/9/2020, 20:36 by Nox Astrum

— Szukam relacji
Mechanika Empty3/9/2020, 00:00 by Nox Astrum

— Sklepik punktowy
Mechanika Empty2/9/2020, 22:38 by Nox Astrum

— Szukam wątku
Mechanika Empty2/9/2020, 22:30 by Nox Astrum

— Spaczenie
Mechanika Empty2/9/2020, 13:43 by Nox Astrum

— Pytania
Mechanika Empty1/9/2020, 23:36 by Nox Astrum

— Wymiana banerami
Mechanika Empty1/9/2020, 20:17 by Nox Astrum


Go down

konto specjalne
Wprowadzenie

Mechanika Nox Astrum została tak skonstruowana, by wiernie towarzyszyła fabularnym poczynaniom postaci, nie narzucając jej przy tym efektów innych niż powodzenie wykonania danej akcji. Mechanika używana jest w kwestiach spornych, podczas wydarzeń oraz misji, w czasie trwania walk oraz na specjalne polecenie Mistrza Gry. Nie ma potrzeby stosowania jej w zwykłych wątkach bądź w sytuacji, gdy gracze dogadali się ze sobą w kwestii wyniku walki.




Statystyki postaci

Mechaniczny opis postaci wymagany jest już podczas kreowania karty postaci, a w przypadku jakichkolwiek problemów z jego dopasowaniem, administracja chętnie rozwieje wszelkie wątpliwości.

Statystyk jest sześć, podzielonych na trzy fizyczne oraz trzy psychiczne. W początkowym przydziale statystyk przybierają one wartości od 5 do 10, jednak maksymalną wartością jaką mogą osiągnąć w czasie gry jest 20.

  • Siła fizyczna — odpowiadająca za powodzenie wszelkich akcji z jej używaniem, maksymalny udźwig postaci oraz zapewniająca bonus do używania różnego rodzaju broni białej.
  • Zręczność — determinująca szybkość postaci, jej refleks i zdolność do unikania niebezpieczeństwa oraz celność przy używaniu broni dystansowej i palnej.
  • Wytrzymałość — określająca ogólną kondycję postaci, jej oporność na fizyczne czynniki, takie jak choroby (również trucizny), niesprzyjające warunki pogodowe czy zmęczenie oraz określa długość biegu i czas czuwania postaci bez snu. Wytrzymałość wpływa na liczbę punktów życia.

  • Intelekt — jest bardzo uogólnioną statystyką odpowiadającą zarówno za inteligencję postaci, jak i radzenie sobie z przeróżnymi dziedzinami nauki, np. mechaniką, medycyną, informatyką czy ogólnie pojętą technologią.
  • Siła woli — wyznacza ogólną odwagę i psychiczną odporność postaci na ból, strach, tortury i szaleństwo. Siła woli wpływa na liczbę punktów energii.
  • Charyzma — to urok osobisty postaci, wpływający na zdolności targowania się, przekonywania, nawet zastraszania podczas przesłuchiwań, jak i również na inne umiejętności społeczne. Wpływa na reakcje NPC.

Bonusy do ataku - dla zainteresowanych i Mistrzów Gry:

Umiejętności

Startowa liczba umiejętności zależy od wieku postaci, a ich ilość przedstawiona jest w poniższej tabelce. Należy pamiętać, by wybrane umiejętności nie były zbyt ogólne ani rozległe. Wybranie umiejętności "broń biała" nie zostanie zaakceptowane, rodzaj broni należy skonkretyzować.



Droidy: niezależnie od wieku mają sześć umiejętności.
Veneficusy: liczba umiejętności zależy od tego jakiej rasy mają ciało i w jakim ono jest wieku.

Testowanie powodzenia akcji

Każda czynność fabularna, która wymaga przeprowadzenia testu, przypisana jest ściśle do jednej ze statystyk, bez względu na to czy wymusza posiadanie odpowiedniej umiejętności czy nie. Tym samym podnoszenie czegoś ciężkiego będzie opierało się na sile fizycznej, zdolność leczenia na intelekcie, a podrzucanie naleśników na zręczności. W kwestii spornej, ostatnie słowo przy wyborze należy do Mistrza Gry.

Cały test polega na rzucie kostką "Test umiejętności" (która zawiera 20 ścianek) i porównaniu wyniku z wartością odpowiedniej statystyki. Jeżeli otrzymany wynik jest niższy, test się powiódł.
W przypadku gdy fabularna sytuacja sprawia, że test jest niesamowicie łatwy bądź niemożliwie trudny, Mistrz Gry ma możliwość zmodyfikowania rzutu w granicach od + 4 do - 4, bądź pominięcia testu.

Punkty życia, obrażenia, leczenie i powrót do zdrowia

Punkty życia definiowane są przez Wytrzymałość według stałego wzoru ( Wytrzymałość x2 + 20 ) i wpisywane do karty statystyk przez administrację, tuż po zaakceptowaniu karty postaci. Punkty te znajdują się na pasku powyżej posta i nie są dostępne do edycji przez użytkowników.

W momencie, gdy punkty życia spadną do zera, postać automatycznie traci przytomność bądź umiera - w zależności od tego, co dzieje się fabularnie i od decyzji Mistrza Gry. Wiadomo, że trudno tylko stracić przytomność, gdy wpada się do wulkanu.

Podczas walki postać otrzymuje konkretną sumę obrażeń, jednak mechanika nie określa jakie to dokładnie obrażenia. Można przyjąć, że niewielkie sumy są niezbyt groźnymi obrażeniami sięgającymi kończyn, a sumy większe trafiają w newralgiczne miejsca. Równie dobrze jednak może okazać się, że postać nie zostanie ranna, a punkty życia spadną do zera ze względu na zmęczenie, głód czy ból. Wszystko zależy od fabuły i Mistrza Gry.

Odzyskiwać punkty życia można na trzy sposoby:

  • odpoczynek — siedem postów* nieprzerwanego odpoczynku pozwala odzyskać sumę punktów zdrowia równą wytrzymałości poszkodowanego. Odpoczynek nie może być przerwany i rozłożony na raty, a fabularnie rany muszą być opatrzone chociażby prowizorycznie, nawet bez odpowiedniej umiejętności.
  • leczenie — opcja dla postaci, które posiadają umiejętności medyczne i mogą jej użyć na sobie (o ile nie są nieprzytomni, rzecz jasna), bądź na kimś, przeprowadzając "test umiejętności", a w przypadku jego powodzenia, odnawiając osobie leczonej punkty życia w ilości intelekt x2.
  • zaklęcia leczące — znajdujące się w księdze zaklęć.

*Należy zwrócić uwagę, że to standardowy czas odpoczynku. Niektóre rasy posiadają zupełnie inny, wedle przypisanych im słabości i bonusów.

Nadnaturalne zdolności i energia

Punkty energii definiowane są przez siłę woli według stałego wzoru ( Siła woli x2 + 20 ) i wpisywane do karty statystyk przez administrację, tuż po zaakceptowaniu karty postaci. Punkty te znajdują się na pasku powyżej posta i nie są dostępne do edycji przez użytkowników.

Każde dwa punkty siły woli pozwalają na posiadanie jednego zaklęcia. Maksymalnym więc limitem ilości znanych zaklęć na postać, która rozwinie liczbę punktów siły woli do 20, będzie 10.

Zaklęcia, które nie są używane w walce, testuje się jak normalne umiejętności za pomocą opisanego wyżej testu umiejętności.

Zaklęcia używane w walce traktowane są jak zwykła broń, na zasadach opisanych poniżej. Jedyną różnicą jest opieranie ataku na sile woli.

Do rzucania zaklęć jest zdolna każda żywa i przytomna istota, która posiada chociaż 1 pozostały punkt energii. Jest w stanie rzucić ostatnie znane jej zaklęcie nawet, gdy to przewyższa liczbę pozostałych punktów energii. Różnicę odejmuje się wtedy od punktów życia.

Punkty energii regenerują się podczas odpoczynku, podobnie jak punkty zdrowia. Siedem postów nieprzerwanego odpoczynku pozwala odzyskać sumę punktów energii równą sile woli poszkodowanego. Odpoczynek nie może być przerwany i rozłożony na raty.

Walka

W każdej walce pierwszeństwo (poza udanymi zasadzkami) ustala się przez rzut "test umiejętności" przypisany wyłącznie do zręczności. Wyniki wszystkich zainteresowanych układa się malejąco - oto nasza kolejka.

Walka przeciwko innemu przeciwnikowi, ze strony gracza, polega wyłącznie na stosownym opisie akcji w poście i rzuceniu kostką odpowiadającą za test umiejętności.

Rola Mistrza Gry:

Jeżeli atak się powiódł, gracz musi rzucić kostką odpowiadającą za użyty typ broni.

Rola Mistrza Gry:

Awansowanie

xxx
Nox Astrum

zero
59
Mechanika 5caadb2de94c2781c81eef2095df87f5
Godność :
głodność

konto specjalne
Nox Astrum
https://noxastrum.forumpolish.com https://noxastrum.forumpolish.com/ https://noxastrum.forumpolish.com/ https://noxastrum.forumpolish.com/

Statystyki
Level Level: 20
Życie Życie:
Mechanika D2z6NBP100/100Mechanika Y1m15HN  (100/100)
Energia Energia:
Mechanika ZdPBuKH100/100Mechanika LPP5LTp  (100/100)

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach